.

קורס אימון קוגניטיבי - התנהגותי
לבעלי ADHD ולקויות למידה-
מחזור 19

נפתח ב-15/1/20  

האם אתם עומדים מול מטופלים, תלמידים, מתאמנים עם ADHD ויודעים שיכולתם לעשות יותר?
האם אתם מרגישים צורך להרחיב את שיטות הטיפול שבידיכם?

תוכנית האשכולות מטעם המרכז לאימון וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי
נבנתה עבורכם, אנשי המקצוע בתחום הייעוץ, החינוך וההוראה, פסיכולוגיה, אימון אישי, תרפיה, ריפוי בעיסוק ועבודה סוציאלית.

היא נועדה לעזור לכם לקדם את איכות החיים של ילדים, מתבגרים ומבוגרים בעלי ADHD ולקויות למידה.
מטרתה להעשיר את ארגז הכלים שלכם בכלים רבים, מגוונים ופרקטיים ולאפשר לכם להרגיש בטוחים במקצועיותכם. 


הקורס בהנחיית: דר' איריס ברכוז - פסיכולוגית חינוכית מומחית, מטפלת CBT מומחית ומדריכה מטעם איט"ה, מאמנת בעלי הפרעת קשב ומדריכה מטעם לשכת המאמנים. מפתחת שיטת האימון הקוגניטיבי-התנהגותי.

ההרשמה לתוכנית מתבצעת טלפונית: 
050-6874640

וניתן גם/או להשאיר פרטים בטופס: 

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון סלולארי *

אני מאמינה כי ילדים, מתבגרים ומבוגרים בעלי ADHD ולקויות למידה קיבלו גם מתנה וגם אתגר.
הם יצירתיים, אוהבי הרפתקאות, חושבים "מחוץ לקופסה", מתלהבים, אוהבים לעזור, אנרגטיים, דינאמיים, כריזמטיים, סקרנים ועוד.
לצד זאת, הם בד"כ מתמודדים עם קשיים יומיומיים בתכנון, ארגון וסדר, בניהול וויסות רגשות, ובעקביות בבצוע משימות בעלות ערך לטווח הארוך. 
אני מאמינה כי אנשים בעלי AD(H)D יכולים לממש את המתנה שקיבלו ולהגיע לביטוי מלא של הפוטנציאל שלהם, וכי תפקידנו כמטפלים להראות להם את הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.
אני מאמינה כי אימון קוגניטיבי-התנהגותי מספק את אחד הכלים האפקטיביים ביותר בעבודה הטיפולית עם אינדיבידואלים שמתמודדים עם הקשיים האופייניים לתסמונת.  

מהו אימון אישי?

לפי ההגדרה של "האיגוד הבינלאומי לאימון אישי" ( International Coaches Federation), אימון אישי הוא תהליך יצירתי מעורר מחשבה שמסייע לקליינטים למקסם את הפוטנציאל שלהם בחייהם האישיים והמקצועיים.
מאמנים מקצועיים מספקים שותפות מתמשכת שמתוכננת כדי לשפר את יכולת הביצוע של המתאמנים ואת איכות חייהם. האימון האישי מתמקד במצבם של המתאמנים בהווה ובמה שהם מוכנים לעשות כדי להגיע למצב הרצוי בעתיד.

מהו אימון ADHD?

מדובר בתחום ספציפי בעולם האימון האישי.
אימון ADHD  מוגדר ע"י ה-אגודה האמריקאית להפרעת קשב וריכוז כ"שותפות מתמשכת שמסייעת לקליינטים לחיות חיים אפקטיביים ומספקים יותר ע"י העמקת הלמידה, שיפור ביצועים וקידום איכות חייהם".
מאמני
ADHD עוזרים לקליינטים שלהם לפתח הבנה מקיפה של טבע ה-ADHD והשפעת התופעה על איכות חייהם. בנוסף, מאמני ADHD עובדים עם מתאמנים ליצור מבנים, תמיכה, מיומנויות ואסטרטגיות.
הם עוזרים למתאמנים להישאר ממוקדים במטרותיהם, להתייצב מול מכשולים ולהתמודד עם נושאים שקשורים ב-
ADHD כמו: ניהול זמן, ארגון ודימוי עצמי.
הם מסייעים ב"פיזור הערפל" ובהשגת תפקוד יעיל יותר. 


קצת עלי.... ד"ר איריס ברכוז

פסיכולוגית חינוכית מומחית, מטפלת CBT, מדריכת CBT, מאמנת בכירה לבעלי הפרעת קשב, מדריכה מוסמכת מטעם לשכת המאמנים בישראל.
איריס מפתחת גישת האימון הקוגניטיבי-התנהגותי לטיפול והתערבות בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ADHD, לקויות למידה ובעלי פחדים וחרדות.
היא עוסקת בטיפול בילדים, מבוגרים והורים עם ADHD, חרדות וקשיים חברתיים. איריס
מנהלת את המרכז לאימון וטיפול קוגניטיבי- התנהגותי ברמת גן. בימים אלו היא מצטרפת לצוות המרכז "חוות דעת" שזה עתה נולד.
המרכז משמש בית לאנשי טיפול, חינוך, אימון וייעוץ שרוצים לגדול וללמוד.  
איריס מקיימת קבוצות הורים, סדנאות והשתלמויות לאנשי מקצוע בנושא הפרעת קשב וריכוז, חרדות, למידה רגשית-חברתית, קשיים חברתיים וגישת האימון האישי וה-CBT להתמודדות עם הקשיים הנ"ל.
היא בעלת ניסיון בהוראת הנושאים הנ"ל בתכנית הדו-שנתית לטיפול CBT לילדים ונוער בבי"ח "שניידר" (כיום תכנית חוסן), מכון "מופ"ת", כנס הפסיכולוגים החינוכיים", שירותים פסיכולוגים חינוכיים ברחבי הארץ, "המדרשה הארצית לפסיכולוגים חינוכיים", הנחיית מנחים באוניברסיטה הפתוחה ועוד.
איריס מטפלת CBT מוסמכת, מדריכת CBT מטעם איט"ה וחברה בוועד איט"ה. בנוסף, היא חברה בוועד המנהל של עמותת איל"ת (אגודה ישראלית לטיפול חברתית) ובעלת תואר SCAC - Senior Certified ADHD Coach - של הארגון הבינלאומי של מאמני ADD: IAAC.  

אתר: www.cbcoach.co.il .

 

דרישות ותנאי קבלה 

תואר ראשון לפחות.

ראיון אישי.

נוכחות בלפחות 90% מהמפגשים (ההתייחסות היא לכל אשכול באופן נפרד).

פירוט התוכנית

אשכול א'- אבני היסוד באימון קוג'-התנ' לבעלי ADHD ולקויות למידה- 21 ש' אקדמיות

נושאים                                                                                                   תאריכים ושעות
הנחות יסוד של אימון קוג'-התנ'  
                                                                              ימי רביעי     
16:30-20:45

אומנות התשאול                                                                                                 15/1/20
הגישה הלומדת מול הגישה השיפוטית                                                                  22/1/20
                                                                                                                        29/1/20                        
מודל 4 השלבים:                                                                                                5/2/20                                                                           
- היכרות והעצמה                                                                                                     
- קביעת מטרות 
- פיתוח אסטרטגיות                                                                                                  
- בקרה וויסות      
                                                                                               
היכרות עם הכלים האפקטיביים בשלב הראשון והשני:
גלגל החיים, זיהוי ערכים, זיהוי עצמי עתידי,
זיהוי שדונים ומחשבות אוטומטיות שליליות,
כישורי בסיס באימון בכלל ובאימון
ADHD בפרט
שאלון
ADHD
קביעת מטרות ויעדים

אשכול ב'- אימון כישורים חברתיים והתמודדות רגשית- 21 ש' אקדמיות

נושאים                                                                                 תאריכים ושעות 
ניהול רגשות: שימוש במודל אימון קוגניטיבי-התנהגותי                                     ימי רביעי 16:30-20:45

הקשר בין מחשבה, רגש והתנהגות, זיהוי והבעת רגשות                                    12/2/20 
התמודדות ושליטה ברגשות ותחושות עוצמתיים                                                19/2/20                                               
טכניקות הרפיה בשילוב הדגמה של שימוש בביופידבק                                      26/2/20                                        
דרכים לזיהוי מחשבות אוטומטיות שליליות:                                                      4/3/20
דרכים ל"הדברת המחשבות השליליות":                                                                      
- תשאול סוקרטי                                                                                                        
- משפטי אומץ
- "עוגת האחריות"
- טכניקות להסחת דעת
- שילוב אומנויות
- שימוש במשחקים ובספרים.
טכניקות לפתרון בעיות
התמודדות עם אימפולסיביות 
קשיים חברתיים אופייניים לבעלי ADHD ול.ל.

אבחון והערכה של קשיים חברתיים:
שאלון אבחון מיומנויות חברתיות למיפוי תחומי חוזק וחולשה
גלגל כישורים חברתיים, מיפוי כיתתי, תיעוד וניתוח של אירועים חברתיים

הקניית כישורים חברתיים: מיומנויות הקשבה ושיחה,
מיומנויות תקשורת מילולית ובלתי מילולית,
הצטרפות לקבוצה, הצטרפות למשחק,
התמודדות עם הקנטות
שימוש במשחקי תפקידים ובתיעוד

אשכול ג'- אימון קוגניטיבי-התנהגותי להורים לילדים עם ADHD

נושאים                                                                                תאריכים ושעות 

הבנת אבחנת ה- ADHD, כולל אבחנת מבדלת                                                        ימי רביעי 16:30-20:45
מלקויות למידה, הפרעות רגשיות ועוד, תחלואה נלוות,                                          18/3/20
השלכות האבחנה על תפקוד המשפחה.                                                               25/3/20

איך מאבחנים ADHD? הצגת מבחן ה- MOXO                                                      
טיפול תרופתי ב- ADHD- הרצאת נוירולוגית מומחית ב-                                        1/4/20
ADHD
חווית שיא משפחתית, ערכים משפחתיים, חזון הורי/משפחתי,                                 22/4/20
מטרות הוריות, חיזוק הקשר הורה-ילד, הגדרת חוקים, 
כללים, תפקידים. 

אסטרטגיות להתמודדות רגשית:
טכניקות הרגעה להורים 
זיהוי וטיפול בשדוני הורים ובמחשבות שליליות
אסטרטגיות לשיפור הרגלי תקשורת
טכניקות לעיצוב התנהגות
שיטת "הסלים" של ד"ר גרין
סרט על התמודדותן של 2 משפחות עם ADHD.

אשכול ד'- אימון אקדמי, אימון מורים- 21 שעות אקדמיות
נושאים                                                                             תאריכים ושעות 
שלב ההיכרות וההערכה:                                                                          ימי רביעי 16:30-20:45
- שאלון אקדמי
                                                                                         6/5/20 
- גלגל אקדמי                                                                                           13/5/20                                              
- זיהוי ערוץ למידה מועדף                                                                         20/5/20                                                   
- זיהוי אמונות שליליות                                                                              27/5/20                                                             
- פרספקטיבות ושדונים
קביעת מטרות ריאליות
אסטרטגיות לניהול זמן והתמודדות עם דחיינות.
                                                                 
אימון מורים והצוות החינוכי:                                                                                             
- מטרות למורים
- טכניקות לעיצוב התנהוגת בכיתה
- התאמת בהיבת ביה"ס לתלמיד
- שת"פ בין ההורים, צוות ביה"ס והתלמיד
התמודדות עם חרדת בחינות

 

איריס יקרה!
כשחיפשתי לימודי אימון לקשב וריכוז, היו לי כמה דרישות ברורות:
הקורס צריך להיות רציני, מקצועי, מקיף, מעמיק עם מבנה ברור, פרקטי ולצד זה קליל וזורם.
המנחה צריך להיות אישיות שאני אתחבר אליה. התוכן צריך לכלול עבודה עם ילדים ומבוגרים.
הגישה צריכה להיות משולבת אימון וטיפול. מי היה מאמין שאמצא את השילוב הזה? :)

מצאתי את כל זה ומעבר לזה בקורס שלך ששילב אימון לצד טיפול קוגניטיבי התנהגותי,
קשב וריכוז לצד לקויות למידה, רצינות ועומק לצד משחקים והומור,
עבודה עם ילדים לצד עבודה עם מבוגרים. מאד התחברתי אליך, את מנחה מעולה,
מקצועית אמתית, מטפלת ומאמנת בחסד שלמדתי ממך המון (אפילו בתור מאמן מנוסה).
לצד זה את בן אדם מקסים, נדיב, צנוע, עם יושרה מקצועית ואכפתיות כלפי מטופלים,
מתאמנים והתלמידים שלך. ממליץ בחום על הקורס שלם, כולל את כל האשכולות להשלמת תמונה הוליסטית!

באהבה :)

יוסי גוטין- פשוט יחסים, מאמן לזוגיות, מאמן ADHD
בוגר מחזור 13

כאשר התעניינתי ובדקתי היכן הכי טוב ונכון עבורי ללמוד אימון לבעלי ADHD ול.ל. שמה של איריס ברכוז עלה שוב ושוב עם המלצות חמות, שמתייחסות למקצועיות ולרמה הגבוהה שמתקיימת בלמודים.

אני שמחה לציין שהיום גם אני בין הממליצים. הקורס הינו קורס מקיף ואיכותי. במהלכו התעשרתי במידע ובכלים רבים לאימון בכלל ולאימון קש"ר בפרט.

כל שלב בלמידה וכל נושא היה מלווה בהדגמות ואח"כ בהתנסות אישית. לכל אורכו הקורס בנוי במקביל לתהליך אימון ובכל שלב יש התייחסות להיבטים שונים שקשורים לנושא.

היום אני עובדת, במקביל לעבודה עם מתאמנים בעלי ADHD גם עם מתאמנים ללא הפרעות קשב בכל הגילאים בעזרת הכלים שקיבלתי בקורס אימון לקש"ר. בנוסף – כמורה למתמטיקה בתיכון – קיבלתי "משקפיים חדשים" ועולם שלם של תקשורת פתוחה ואמתית עם תלמידים ועם הוריהם.

חגית קליימן צופן- מאמנת ADHD, אימון והנחיית קבוצות נוער וקבוצות הורים.
אימון משולב למידה במתמטיקה לתלמידים עם קשיים רגשיים.
בוגרת מחזור 5

אין די מילים כדי לתאר את החוויה המעצימה והמלמדת שעברנו במשך הקורס, שהסתיים לו רק ביום רביעי. מאז, אני מסתובבת במין תחושה של "היי" שהגעתי למקום הנכון.

הידע, הכלים שקיבלנו, ההתנסויות שחווינו במהלך הקורס, העשירו ותרמו להתפתחות המקצועית שלי הן כיועצת חינוכית והן כמאמנת. 
כל זה לא היה מתאפשר אלמלא אישיותה הכובשת של איריס.
היכולת של איריס להעביר את הידע המקצועי באופן מובנה, ברור ונגיש אינה מובנת מאליה. האמפטיה שאיריס מגלה, יכולת ההכלה, השיחה בגובה העיניים העצימו את חווית הקורס. אני כבר מצפה להמשך המפגשים.
שמחה להצטרף אליכם לפורום

עדה בראון, יועצת חינוכית, מאמנת אישית, מאמנת ADHD

בוגרת מחזור 14

ההרשמה לתוכנית מתבצעת טלפונית: 
  050-6874640

וניתן גם/או להשאיר פרטים בטופס: 

דואר אלקטרוני *
שם
טלפון סלולארי

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.