.


אימון CBT ל- ADHD הוא שיטה יעילה וקצרת טווח להשגת תוצאות מפתיעות עם המתאמנים והמטופלים בפרק זמן קצר.
בקורס האימון תקבלו מערך שלם, שיטתי, מובנה ועשיר בכלים
כדי להפוך למקצוענים בתחום. 
 

כבר זמן רב אתן/ם רוצות/ים להרחיב את הקליניקה לעבודה עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ADHD. אתן/ם מוכנות/ים לשלב הבא, יש לכן/ם הרבה ידע בתחום ה- ADHD, אך אתן/ם לא מעזות/ים לעשות זאת. זה נראה בעיניכן/ם מורכב, מסובך ולא אחראי לעשות את השינוי.
אתן/ם יודעות/ים שיש לכן/ם את הגישה הנכונה, המשיכה לתחום, ההתנסות בשטח ורצון אמיתי לעזור. יחד עם זאת, אתגרי ה ADHD, כמו דחיינות, קושי בניהול זמן ומשימות, קשיים בוויסות רגשי וקשיים חברתיים והתנהגותיים הם משמעותיים ודורשים ידע מקצועי ומקיף. כך קורה שאתן מפספסות מתאמנים ונאלצות להפנות אותם למתחרים. זאת, דווקא בתקופה המורכבת הזו, תקופת הקורונה, בה ברור שלמי שיש התמקצעות מוגדרת ומגובה בהכשרה מסודרת יש יתרון.


הקורס "אימון CBT ל ADHD" מציע לכן/ם את ההכשרה החסרה.
בקורס תלמדו את המודל האינטגרטיבי בן 4 השלבים, שנותן מענה מקיף ושיטתי לתחומי העבודה השונים עם מתאמנים עם ADHD וסביבותיהם.
בסיום הקורס תוכלו לעשות את מה שאתם אוהבים, להרגיש בטחון במקצועיות שלכם מול הילדים, המתבגרים והוריהם ולמלא את הקליניקה גם בתקופת הקורונה. זאת, בייחוד לאור העובדה שהקשיים עמם מתמודדים המתאמנים עם ADHD לא נעלמו, להיפך.

מזמינה אתכם להתפתחות מקצועית ואישית.

 

למי מיועד הקורס?

הקורס מיועד לאנשי מקצוע בתחום הטיפול, האימון והחינוך
שתחום ה-ADHD קרוב ללבם ומעוניינים להתמקצע לעומק
בתחום ולהרחיב את קהל הלקוחות.
הצטרפו למחזור 23 (!!!) של הקורס
ולמאות רבות של מטפלות ומטפלים שכבר נהנים מהכלים.

מחזור 23 הוא קורס מקוון של לימודי בוקר, בימי שני,
החל מה 23/11/20 בין השעות 13:30-9:30 עם הפסקות.

 

מי מעביר את הקורס?

הקורס מועבר כולו ע"י  דר' איריס ברכוז - פסיכולוגית חינוכית מומחית,
מטפלת CBT מומחית ומדריכה מטעם איט"ה, מאמנת בעלי הפרעת קשב ומדריכה מטעם לשכת המאמנים. מפתחת שיטת האימון הקוגניטיבי-התנהגותי.
מפתחת משחקים וכלים אימוניים-טיפוליים.
ראש ועדת חברים באיט"ה (האגודה הישראלית לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי)

מלאו הפרטים כאן כדי שנחזור אליכן/ם
לשיחת יעוץ ובדיקת התאמתכן/ם לקורס
או התקשרו: 050-6874640

דואר אלקטרוני
שם
טלפון סלולארי

תכני הקורס

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התכנית מחולקת ל-4 מודולות, כאשר כל מודולה מתמקדת בנושא משמעותי בהתערבות ADHD, לקידום איכות החיים של המתאמנים ומשפחותיהם. הייחודיות של המודל שפיתחה ד"ר ברכוז היא בשילוב בין מרכיבים אימוניים וטיפוליים כדי להוביל להצלחה ושינוי.
המודולות כוללות עבודה ראשונית של היכרות והעצמה ולאחריה התמקדות בתחומים השונים בהם נמצאים האתגרים, ובפרט הרגשי, החברתי והלימודי. הלמידה היא חוויתית ומהנה (כי אם זה לא כיף מתאמנים עם ADHD לא יגיעו..)  ומקנה כלים פרקטיים ויעילים (לא תיאוריה).

 

                                מודולה 1 - כישורי בסיס באימון ADHD                                                     תאריכים: 23/11/20, 30/11, 7/12, 21/12                    
         נלמד איך יוצרים אצל המתאמנים מוטיבציה לעשות שינוי ואיך מגייסים אותם לתהליך. נכיר      את 28 כישורי האימון, כולל אומנות התשאול ונבין איך הכישורים משמשים בסיס לתהליך האימון. 
                 נחשף ל-4 השלבים באימון קוג'-התנ' ונלמד לעומק את 2 השלבים הראשונים:
        היכרות והעצמה וקביעת מטרות ויעדים. הכלים האפקטיביים אותם נלמד ונתרגל הם: 
  גלגל החיים, זיהוי ערכים, זיהוי עצמי עתידי, זיהוי שדונים ומחשבות אוטומטיות שליליות. בנוסף, נכיר שאלון לאבחון ADHD ונדגים איך משתמשים בשאלון לקביעת מטרות מדויקות. 


מודולה 2 - אימון CBT רגשי וחברתי
תאריכים: 28/12, 4/1/21, 11/1/21, 18/1/21

     נחשף למודל האימון CBT בעבודה על ניהול רגשי והתנהגותי. נלמד על הפרעו"שים (פרעו"ש= פירוש רע ושלילי) ועל הקשר בין מחשבות אוטומטיות שליליות, רגשות עוצמתיים והתנהגות. 
לאחר מכן נתמקד בטכניקות מתחום ה CBT להתמודדות עם הפרעו"שים, שכוללות בין היתר:
טכניקות הר
פיה בשילוב הדגמה של שימוש בביופידבק, תשאול סוקרטי, משפטי אומץ, "עוגת האחריות", טכניקות להסחת דעת, שילוב אומנויות, שימוש במשחקים ובספרים, טכניקות לפתרון בעיות ולהתמודדות עם אימפולסיביות

את החלק ה 2 של המודולה נקדיש לתחום החברתי בקרב ADHD.
נלמד על קשיים חברתיים אופייניים לבעלי ADHD ול.ל., נכיר דרכים לאבחון והערכה של קשיים חברתיים, כולל שאלון אבחון מיומנויות חברתיות למיפוי תחומי חוזק וחולשה, גלגל כישורים חברתיים, מיפוי כיתתי ותיעוד וניתוח של אירועים חברתיים. 
מכאן נעבור לחלק ההתערבותי ונלמד איך להקנות כישורים חברתיים: מיומנויות הקשבה ושיחה,
מיומנויות תקשורת מילולית ובלתי מילולית, הצטרפות לקבוצה, הצטרפות למשחק, התמודדות עם הקנטות.
נלמד את השימוש במשחקי תפקידים ובתיעוד ונדגים שימוש במשחקים שונים בתחום החברתי.


מודולה 3- אימון הורים במשפחות עם ADHD
תאריכים: 25/1/21, 1/2/21, 8/2/21, 15/2/21

 עבודה עם ההורים מצריכה ידע מעמיק על אבחנת ה ADHD וכן היכרות עם המצבים הקומורבידיים, שהולכים עם- ADHD, כמו לקויות למידה, הפרעות רגשיות, קשיי ויסות חושי ועוד.
בנוסף, חשובה גם האבחנה המבדלת מהפרעות אחרות שנראות דומות. נפתח, אם כן, את המודולה בהתייחסות לנושאים אלו, כולל הצגת האבחונים השונים וכן התייחסות לטיפול התרופתי בעזרתה של הנוירולוגית, ד"ר דניאלה לובל. 
מכאן נמשיך עם אסטרגיות האימון להורים, כולל עבודה על ערכים משפחתיים, חזון הורי/משפחתי, 
מטרות הוריות, חיזוק הקשר הורה-ילד, הגדרת חוקים, כללים ותפקידים. נתייחס, כמובן, גם להתמודדות רגשית בעזרת טכניקות הרגעה להורים, זיהוי וטיפול בשדוני הורים ובמחשבות שליליות ועוד. בנוסף, נלמד לעומק טכניקות לעיצוב התנהגות ונכיר את שיטת "הסלים" של ד"ר גרין.

 

מודולה 4- אימון להצלחה לימודית ואקדמית
תאריכים: 22/2/21, 1/3/21, 8/3/21, 15/3/21

במודולה זו נלמד ונתרגל באופן מקיף את התחומים השונים שקשורים בהצלחה של ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ADHD בביה"ס ובלימודי המשך. גם כאן, נפעל לפי שלבי המודל ונתחיל בהיכרות והערכה. למשל, נלמד לאבחן באמצעות שאלון אקדמי, גלגל אקדמי, זיהוי ערוץ למידה מועדף, זיהוי אמונות שליליות ושדונים ועוד. נבין איך לסייע למתאמנים להציב מטרות ריאליות ונעבור ללמידת אסטרטגיות יעילות ובעיקר אסטרטגיות לניהול זמן, התארגנות, התמודדות עם דחיינות ודרכים לקבלת החלטות.
בנוסף, נתייחס לעבודה מול הסביבה החינוכית בה נמצא הילד, המתבגר ואף הסטודנט. נלמד את מודל האימון לעבודה עם הצוות החינוכי וחדר המורים, כולל קביעת מטרות למורים, טכניקות לעיצוב התנהגות בכיתה, התאמת סביבת ביה"ס לתלמיד, שת"פ בין ההורים, צוות ביה"ס והתלמיד ועוד. 
לבסוף, נלמד דרכים לעבודה קוגניטיבית-התנהגותית להתמודדות עם חרדת בחינות
 

אני מאמינה כי ילדים, מתבגרים ומבוגרים בעלי ADHD ולקויות למידה קיבלו גם מתנה וגם אתגר. הם יצירתיים, אוהבי הרפתקאות, חושבים "מחוץ לקופסה", מתלהבים, אוהבים לעזור, אנרגטיים, דינאמיים, כריזמטיים, סקרנים ועוד.
לצד זאת, הם בד"כ מתמודדים עם קשיים יומיומיים בתכנון, ארגון וסדר, בניהול וויסות רגשות, ובעקביות בבצוע משימות בעלות ערך לטווח הארוך.
אני מאמינה כי אנשים בעלי AD(H)D יכולים לממש את המתנה שקיבלו ולהגיע לביטוי מלא של הפוטנציאל שלהם, וכי תפקידנו כמטפלים להראות להם את הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.
אני מאמינה כי אימון קוגניטיבי-התנהגותי הוא שיטה אפקטיבית ביותר בעבודה הטיפולית עם אינדיבידואלים שמתמודדים עם הקשיים האופייניים לתסמונת.  

 

 מהו אימון ADHD?

 מדובר בתחום ספציפי בעולם האימון האישי.
 אימון ADHD מוגדר ע"י ה-אגודה האמריקאית   להפרעת קשב וריכוז כ"שותפות מתמשכת   שמסייעת לקליינטים לחיות חיים אפקטיביים   ומספקים יותר ע"י העמקת הלמידה, שיפור   ביצועים וקידום איכות חייהם".
 מאמני ADHD עוזרים לקליינטים שלהם לפתח הבנה מקיפה של טבע ה-ADHD   והשפעת התופעה על איכות חייהם. בנוסף, מאמני ADHD עובדים עם מתאמנים   ליצור מבנים, תמיכה, מיומנויות ואסטרטגיות.
 הם עוזרים למתאמנים להישאר ממוקדים במטרותיהם, להתייצב מול מכשולים   ולהתמודד עם נושאים שקשורים ב-ADHD כמו: ניהול זמן, ארגון ודימוי עצמי.
 הם מסייעים ב"פיזור הערפל" ובהשגת תפקוד יעיל יותר.

 

קצת עלי.... ד"ר איריס ברכוז

פסיכולוגית חינוכית מומחית, מטפלת CBT, מדריכת CBT, מאמנת בכירה לבעלי הפרעת קשב, מדריכה מוסמכת מטעם לשכת המאמנים בישראל, ראש וועדת חברים באיט"ה (האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי).
מפתחת גישת האימון הקוגניטיבי-התנהגותי לטיפול והתערבות בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ADHD, לקויות למידה ובעלי פחדים וחרדות. מנהלת את המרכז לטיפול ואימון קוגניטיבי-התנהגותי ברמת גן. 
המרכז משמש בית למטופלים ולמתאמנים ולאנשי טיפול, חינוך, אימון וייעוץ שרוצים לגדול וללמוד.  
איריס מקיימת קבוצות הורים, סדנאות והשתלמויות לאנשי מקצוע בנושא הפרעת קשב וריכוז, חרדות, למידה רגשית-חברתית, קשיים חברתיים וגישת האימון האישי וה-CBT להתמודדות עם הקשיים הנ"ל.
היא בעלת ניסיון בהוראת הנושאים הנ"ל בתכנית הדו-שנתית לטיפול CBT לילדים ונוער במרכז חוסן ובתכניות CBT מובילות נוספות בריבי הארץ, מכון "מופ"ת", כנס הפסיכולוגים החינוכיים", כנס איט"ה, שירותים פסיכולוגים חינוכיים ברחבי הארץ, "המדרשה הארצית לפסיכולוגים חינוכיים", הנחיית מנחים באוניברסיטה הפתוחה ועוד.
איריס בעלת תואר SCAC - Senior Certified ADHD Coach - של הארגון הבינלאומי של מאמני ADD: IAAC.  אתר: www.cbcoach.co.il .

 

דרישות ותנאי קבלה 

תואר ראשון לפחות.

ראיון אישי.

נוכחות בלפחות 90% מהמפגשים (ההתייחסות היא לכל אשכול באופן נפרד).

"הקורס הוא בחירה מדויקת עבורי.
הוא אפשר לי להתחיל
לעבוד עם ילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב.

מיד לאחר הקורס יצאתי לדרך, מצוידת בידע ובכלים. 
הקורס הוא החתיכה בפאזל, 
שהיתה חסרה לי באותה תקופה, לאחר שנות לימודים   רבות.

כל דקה בקורס העשירה אותי בידע ונתנה לי את הכלים איך להוציא את הידע לפועל ולסייע לאנשים.

תודה לאיריס על הנכונות והרצון להעביר הלאה את כל הידע והניסיון הרב שצברה במשך שנים!"

שיר הולצר בם - מדריכת הורים, מאמנת ADHD, מאמנת אישית
בוגרת מחזור 4

"אחד הקורסים המוצלחים שלמדתי. מעשיר, מעניין, מעמיק ועד היום נוכח בעבודתי המקצועית וגם בחיי האישיים".

שי יעקובסון, פסיכולוגית חינוכית ומאיירת, מחזור 2014 המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית 

איריס יקרה!
כשחיפשתי לימודי אימון לקשב וריכוז, היו לי כמה דרישות ברורות:
הקורס צריך להיות רציני, מקצועי, מקיף, מעמיק עם מבנה ברור, פרקטי ולצד זה קליל וזורם.
המנחה צריך להיות אישיות שאני אתחבר אליה. התוכן צריך לכלול עבודה עם ילדים ומבוגרים.
הגישה צריכה להיות משולבת אימון וטיפול. מי היה מאמין שאמצא את השילוב הזה? :)

מצאתי את כל זה ומעבר לזה בקורס שלך ששילב אימון לצד טיפול קוגניטיבי התנהגותי,
קשב וריכוז לצד לקויות למידה, רצינות ועומק לצד משחקים והומור,
עבודה עם ילדים לצד עבודה עם מבוגרים. מאד התחברתי אליך, את מנחה מעולה,
מקצועית אמתית, מטפלת ומאמנת בחסד שלמדתי ממך המון (אפילו בתור מאמן מנוסה).
לצד זה את בן אדם מקסים, נדיב, צנוע, עם יושרה מקצועית ואכפתיות כלפי מטופלים,
מתאמנים והתלמידים שלך. ממליץ בחום על הקורס שלם, כולל את כל האשכולות להשלמת תמונה הוליסטית!

באהבה :)

יוסי גוטין- פשוט יחסים, מאמן לזוגיות, מאמן ADHD
בוגר מחזור 13

כאשר התעניינתי ובדקתי היכן הכי טוב ונכון עבורי ללמוד אימון לבעלי ADHD ול.ל. שמה של איריס ברכוז עלה שוב ושוב עם המלצות חמות, שמתייחסות למקצועיות ולרמה הגבוהה שמתקיימת בלמודים.

אני שמחה לציין שהיום גם אני בין הממליצים. הקורס הינו קורס מקיף ואיכותי. במהלכו התעשרתי במידע ובכלים רבים לאימון בכלל ולאימון קש"ר בפרט.

כל שלב בלמידה וכל נושא היה מלווה בהדגמות ואח"כ בהתנסות אישית. לכל אורכו הקורס בנוי במקביל לתהליך אימון ובכל שלב יש התייחסות להיבטים שונים שקשורים לנושא.

היום אני עובדת, במקביל לעבודה עם מתאמנים בעלי ADHD גם עם מתאמנים ללא הפרעות קשב בכל הגילאים בעזרת הכלים שקיבלתי בקורס אימון לקש"ר. בנוסף – כמורה למתמטיקה בתיכון – קיבלתי "משקפיים חדשים" ועולם שלם של תקשורת פתוחה ואמתית עם תלמידים ועם הוריהם.

חגית קליימן צופן- מאמנת ADHD, אימון והנחיית קבוצות נוער וקבוצות הורים.
אימון משולב למידה במתמטיקה לתלמידים עם קשיים רגשיים.
בוגרת מחזור 5

אין די מילים כדי לתאר את החוויה המעצימה והמלמדת שעברנו במשך הקורס, שהסתיים לו רק ביום רביעי. מאז, אני מסתובבת במין תחושה של "היי" שהגעתי למקום הנכון.

הידע, הכלים שקיבלנו, ההתנסויות שחווינו במהלך הקורס, העשירו ותרמו להתפתחות המקצועית שלי הן כיועצת חינוכית והן כמאמנת. 
כל זה לא היה מתאפשר אלמלא אישיותה הכובשת של איריס.
היכולת של איריס להעביר את הידע המקצועי באופן מובנה, ברור ונגיש אינה מובנת מאליה. האמפטיה שאיריס מגלה, יכולת ההכלה, השיחה בגובה העיניים העצימו את חווית הקורס. אני כבר מצפה להמשך המפגשים.
שמחה להצטרף אליכם לפורום

עדה בראון, יועצת חינוכית, מאמנת אישית, מאמנת ADHD

בוגרת מחזור 14

תודה!

קורס מומלץ בחום. איריס מורה מצויינת. יצאתי עם המון כלים מעשיים גם להדרכות הורים.

ים אסף אמברצ'י, מאמנת ADHD, מטפלת רגשית ומנחת קבוצות
בוגרת מחזור 17


מיקום ומחיר

הלימודים יתקיימו אינטרנטית, דרך זום.

מחיר למודולה – 21 שעות אקדמיות: 1,300 ש"ח.
שימו לב!! הנחה עד התאריך 23/10/20

המחיר למודולה יהיה 1150 ש"ח

מחיר לכל המודולות יחד- 84 שעות:
4,800 ש"ח (הנחה של 400 ש"ח).
 הנחה נוספת עד התאריך 23/10/20: 4320 ש"ח

 ניתן לשלם בתשלומים בכל אמצעי התשלום

על מודל האימון קוגניטיבי-התנהגותי לבעלי ADHD,
שפותח ע"י ד"ר איריס ברכוז:

כדי לענות על הצרכים הייחודיים של בעלי ADHD פיתחה ד"ר ברכוז מודל אינטגרטיבי ב-3 רמות:

 1. מתן מענה לפרט הן ברמה הרגשית-נפשית והן ברמת התפקוד וההתנהלות היומיומית שבד"כ מהווה אתגר בקרב בעלי ADHD. לשם כך המודל משלב טכניקות ועקרונות מתחום האימון האישי לבעלי ADHD, כמו טכניקות לניהול זמן וכן עקרונות מתחום ה-CBT (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי), כמו טכניקות לניהול רגשות, שליטה עצמית, חשיבה יעילה ועוד. לאורך התהליך אנו מתמקדים ביצירת שינוי ב 3 המישורים הבאים:

- שינוי הרגלי חשיבה -
כלומר מעבר במוחו של המתאמן מדיבור פנימי שלילי, מחשבות אוטומטיות שליליות ואפילו תסריטים קטסטרופאליים לדיבור פנימי חיובי, בחינת אירועים מתוך פרספקטיבה חיובית, לקיחת יוזמה ואחריות וציפייה מראש לסוף חיובי.

- שינוי התנהגות -
מעבר ממצב של התנהגות ריאקטיבית, חסרת שליטה, שעלולה לגרום למתחים עם הסביבה למצב של התנהגות פרו-אקטיבית, עם יכולת וויסות ובחירה והשפעה חיובית על הסביבה. מעבר ממצב של חוסר תכנון וארגון, דחיינות ואי-עמידה בזמנים, למסוגלות ביצירת סדרי עדיפויות, מילוי התחייבויות ותפקוד בזמן לחץ. מדובר בתהליך עם השפעה הדדית: השינוי בחשיבה מביא לשינוי בהתנהגות והשינוי בהתנהגות מחזק יותר ויותר את השינוי בחשיבה, תורם לו ומעמיק אותו.

-שינוי בתגובות פיסיולוגיות, טכניקות הרגעה -
כדי לאפשר שינוי עוצמתי יותר בחשיבה ובהתנהגות חשוב שהמתאמן יהיה פנוי לכך מבחינה פיסיולוגית.
בקרב מתבגרים ומבוגרים רבים עם קשיי קשב וריכוז ולקויות למידה מתפתחים פחדים וחרדות סביב הקשיים. באימון המתאמנים לומדים טכניקות הרפיה בשילוב טכניקות ביופידבק וכך הגוף לומד להירגע באופן אוטומטי.

 2. המודל מתייחס לעבודה לא רק ברמה הפרטנית עם הילד/ה, הנער/ה או המבוגר/ת, אלא גם עם המעגלים שסובבים את הפרט. אלו כוללים עבודה עם בני המשפחה או בני זוג כשמדובר במבוגרים, עם צוות בית הספר, רופאים ואף מדריכים בתנועות נוער, בצהרון או בחוגים. שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים הוא חיוני ליעילות ההתערבות.

 3. המודל מתייחס למצבים השונים ש"הולכים יחד" עם ADHD (קומורבידיים), כמו לקויות למידה, חרדות, בעיות שינה, קשיי וויסות חושי, דיכאון, הפרעות טיקים וכו' ומשלב הפניה לגורמי הטיפול המתאימים ועבודה בשיתוף פעולה עמם. למשל, שיתוף פעולה וקבלת אינפורמציה ממורים להוראה מתקנת, מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים.

העבודה ברמות השונות נעשית בהתאמה, כמובן, לצרכים המשתנים של כל מתאמן.

מלאו הפרטים כאן כדי שנחזור אליכן/ם
לשיחת יעוץ ובדיקת התאמתכן/ם לקורס
או התקשרו: 050-6874640

דואר אלקטרוני
שם
טלפון סלולארי

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.